2015. október 18., vasárnap

Ön engem nem falhat fel!


Georges Cuvier (1769-1832) korának egyik legnagyobb természettudósa volt. Ma már evolúció-ellenessége és katasztrofizmusa miatt legyinteni szoktak rá, pedig korreláció-elmélete ma is érvényben van, és az sem biztos, hogy katasztrofizmusa minden tekintetben téves.
Egy ideig kollégiumban dolgozott és tanított.
A kollégisták akkor se voltak különbek a maiaknál. Egyszer hatalmas éjjeli tivornyát rendeztek, és elhatározták, hogy alaposan megtréfálják a mit sem sejtve alvó tudóst. A gézengúzok mindenféle szörnyeteg jelmezbe öltöztek, torz pofákkal és szarvakkal.
Éjfél után fáklyával a kézben törtek rá Cuvier professzorra.
- Eljöttem érted, Cuvier! Én vagyok az ördög! Tüstént felfallak! – bőgte a vezérük.
A professzor ijedten ébredt fel, szemügyre vette a maskarát, és így felelt:
- Tévedés. Ön engem nem falhat fel. Szarvai vannak. Növényevő patás. 

                                                                                        

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése