2012. szeptember 9., vasárnap

A sok ártatlan

Az ifjú Mátyás király egyszer meglátogatott egy börtönt. Nyilvánvaló szándéka volt, hogy kegyelemben részesíti, aki arra érdemes.
Sejtették ezt a rabok is. Mindegyik arra számított, hogy kiszabadítja őt az ifjú király.
Amikor felsorakoztatták őket a király fogadására, nem győztek panaszkodni.
- Ártatlan vagyok, felséges uram! Semmi sem követtem el! A gonosz bíró! A kapzsi poroszló!
- Tévedés, felséges uram, minden tanú vaksi volt és rosszindulatú!
- Összeesküvés áldozata vagyok, felséges uram, semmit el nem követtem!
Így ment ez hosszan, a rabok egymás szavába vágva hirdették ártatlanságukat. A király egyre kedvetlenebb arccal szemlélte őket. A mögötte lépdelő várnagy meg egyre dühösebb lett.
Végre odaértek az utolsó fogolyhoz. Ez némán állt, az egyetlen volt, aki még nem szólalt meg.
A király végigmérte.
- Mit követtél el?
- Birkát loptam, felséges uram! – felelte egyszerűen a rab.
Mátyás a várnagyhoz fordult:
- Várnagy uram, azonnal bocsáttassa szabadon ezt a gazembert! Meg ne rontsa a sok ártatlant!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése