2016. június 24., péntek

2015. - XXXV.



HARMINCÖTÖDIK RÉSZ

BBC
2015. Október 6.
18 10

MŰSORVEZETŐ:
Friss hírek a magyarországi eseményekkel kapcsolatban. A bukott magyar kormány képviselői Bécsbe érkeztek, és ott ezekben a percekben éppen sajtótájékoztatót tartanak. Hangsúlyozzák a budapesti események törvénytelenségét. Szerintük az ország a fegyveres lázadás állapotában van, és a felkelés leveréséhez az Európai Unió katonai segítségét kérik.

Kíváncsi vagyok, hogy nézőinknek mi erről a véleményük.


A tiszteletre méltó Ali Ahmed Husseini visszaemlékezéseiből

Negyven-ötven fegyveres magyar tódult az aluljáróba, a többi odafent maradt. Az enyémek nagyon megijedtek. Magam igyekeztem nyugodt méltósággal fogadni őket. ha meg kell halnunk, ez ugyanolyan jó óra lehet rá, mint bármelyik másik. Insallah.

Jeleznem kellett, hogy én vagyok az aluljáróban tartózkodó iszlám közösség vezetője. Talán ez volt a legnehezebb pillanat. Tudtam, hogy sok igazhitű halt meg Budapesten azon az estét és éjszakán. Nagyon óvatosnak kellett lennem.

Egy megtermett, kopasz magyar fiatalember géppisztolyt fogott rám. Nyugodtan ülve maradtam a kövön. Megtermett fiataloknak kínos dolog egy magamfajta öregembert rángatni.

Parancsomra mindenki csendben maradt, a szemét földre sütve várakozott. Egyetlen hatalom sem szereti, ha farkasszemet néznek vele, különösen nem az olyan, amely önmagában sem bízhat eléggé, és még nincs tisztában önmaga lehetőségeivel.

A magyarok közül néhány hangoskodott, a többi meg csendben mustrálgatott bennünket. A végén különösen engem.

Akadt, ahol az igazhitűek kést fogtak a magyarokra, néhányat talán meg is sebesítettek, de aztán mind meghaltak. Egy volt iraki katona súlyosan megsebesített egy magyart, a fegyverét is elvette, de szitává lőtték.

Már ekkor is tudtam néhány véres eseményről, de nem sejthettem, hogy az engem vizsgálgató magyarok miféle tapasztalatokat szereztek. A döntő hibát már elkövették.

Azzal, hogy nem gázosították el az aluljárót, és nem géppuskáztak le bennünket azonnal, óhatatlanul biztosítékot nyújtottak nekünk arra nézve, hogy érdemes tovább terveznünk a jövőt.

Egy szemüveges fiatalember fontoskodva tolmácsnak ajánlkozott, de angoltudása néhány meddő kísérlet után elégtelennek bizonyult. A magyarok is szívből nevettek rajta. A feszültség enyhült.

Közben a szedett-vedett fegyvereseket egyenruhások váltották fel.


BBC
2015. október 6.
18 15.

MŰSORVEZETŐ:
Az első telefonálónk Mr. Wilson Sheffield-ből. Parancsoljon, Mr. Wilson!

NÉZŐ:
Engem felháborít az, hogy az elkergetett magyar kormány fegyveres segítséget kér a saját népe ellen! Kormányoztak volna tisztességesen!


A tiszteletre méltó Ali Ahmed Husseini visszaemlékezéseiből

Megjelent egy középkorú magyar nő, aki nemcsak angolul, hanem – határtalan megkönnyebbülésemre arabul is kitűnően beszélt.

Elmondtam neki, hogy különböző országokból érkeztünk, mindannyian Németországba tartunk, nincsenek közöttünk rablók és fosztogatók, fegyveres harcban nem vettünk részt, és fegyverünk sincs.

Megtudtam, hogy az új magyar vezetés igyekszik úrrá lenni a helyzeten. Hivatalosan közölték velünk, hogy Magyarországon vallásszabadság van, és a vallás kinek-kinek magánügye. Vannak az országban iszlámhívők, de elenyésző kisebbségben, a közigazgatásban és a munkahelyeken semmiféle kedvezményük nincs, és nem is lehet. Magyarországon csakis az maradhat, aki az ország törvényeit betartja, és alkalmazkodik a befogadó többséghez.

Nagy kő esett le a szívemről.

Elmondtam, hogy nincs tudomásom arról, hogy bárki is itt akarna maradni, különösen nem a véres budapesti események után.

Közölte velünk, hogy azonnal egy külvárosi táborba szállítanak bennünket, ahol egy használaton kívüli laktanyában kapunk elhelyezést. Az együttélésre vonatkozó szabályokat maradéktalanul be kell tartanunk. Nagy nyomatékkal, külön kiemelte az illemhelyek használatát. A konyhát magunk üzemeltetjük, kötelesek vagyunk tisztán tartani. Zöldségféléket és birkahúst kapunk, a főzés, az edények és evőeszközök tisztán tartása a mi kötelességünk. A szabályszegésért azonnali büntetés jár. Ráadásul háborús rendszabályok vannak érvényben, az erőszakoskodókat, verekedőket, lázadókat a táborparancsnok minden teketória nélkül agyonlöveti. Ez nem lepett meg. Megígértem neki, hogy megszervezem a tábor életét.

Így is lett.

Ütött-kopott buszokkal elvittek egy sivár külvárosi területre, valami romos létesítménybe. Elhagyott laktanya lehetett, az épületekben hemzsegtek a patkányok. Így is sokkal komfortosabb volt az aluljárónál. Arról nem is beszélve, hogy sok társam ennél rosszabb körülmények között élte le eddigi életét. Gazos terület volt repedezett betonnal, dudvával, fűzfákkal és mogyoróbokrokkal.

A körülmények azonnal megfélemlítettek bennünket. Éppen érkezésünkkor lőttek agyon két szudánit, akik késsel támadtak a katonákra. A holttesteket a szemünk láttára tették be egy-egy fekete hullazsákba.


BBC
2015. október 6.
18 20.

MŰSORVEZETŐ:
A legfrissebb hírünk Budapestről! A forradalommal hatalomra került új magyar kormány internetes népszavazást tart!


A tiszteletre méltó Ali Ahmed Husseini visszaemlékezéseiből

Sokkal nehezebb volt, mint gondoltam. Főleg a tisztaság fenntartása. Sokan meg se értették, mit várok el tőlük. Kénytelen voltam rendfenntartó gárdát szervezni, és bevezetni a testi fenyítést. A nehéz mogyorófa botok harminc-negyven csapása a legkeményebb fejű, legbarbárabb muszlimot is higiéniára szoktatta. Több mogyorófa köteget helyeztettem el az épületek homlokzatán, hogy szem előtt legyenek. A gárda úgy hívta őket: tantestület.

A konyhával és a mosodával is akadt dolgom. Ezekre a munkákra nem volt elég nő, kénytelen voltam férfiakat is beosztani. Csaknem lázadás lett, azt követelték, hozassak magyar nőket. A táborparancsnok ezt kereken megtagadta. Tartsunk rendet magunk után mi magunk. Ha bárki lázadozik, főbe löveti.

Sokkal kevesebb kivégzés volt, mint vártam. Magam legalább ötven esetben javasoltam, de a magyarok nehezen szánták rá magukat. Összesen nyolc csirkefogót lőttek agyon, csupa olyat, akiknek a hitványságát tovább tűrni nem lehetett. Ha minden gonosztevőt agyonlőnek, fegyelmezettebb, békés és otthonosabb lehetett volna a tábor, és könnyebb benne az élet. sohasem voltam híve az elvtelen engedékenységnek.

Három hét után kezdték végre a tábor lakóit Németországba szállítani.

Akkor én már nem voltam ott. A magyar kormány kérésére az ország déli határára utaztam, hogy segítsek eltéríteni a muszlimokat attól, hogy Magyarországra jöjjenek. Az új kormány műszaki akadályokat és aknazárat telepített a határaira.


BBC.
2015. október 6.
18 25.

MŰSORVEZETŐ:
Legfrissebb hírünk Budapestről: hamarosan sajtótájékoztatót tart a magyar ideiglenes kormány elnöke.

Folytatása következik.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése