2013. január 27., vasárnap

Mátyás király és az uzsorás

A darabot a Hahota Gyermekszínház számára írom. Éjjelig el kell készülnie, mert igen sok munkám van ezen kívül is.
—-
Mátyás király ezúttal zsoldos katonának öltözik. Nekeresden uzsorás garázdálkodik. Ambíciói meglehetősen nagyok.
Részlet:
—–
DÖMÖTÖR:
Hová legyek örömömben?
Nekeresd már a zsebemben!
Mert mindenki az adósom,
A törvényeket én hozom.
A kamatokat emelem,
Hogy független egy se legyen.

(Szétnéz.)

Az a ház még nem az enyém!
Ki lakik ott? Milyen legény?
Tudom már! Az Jancsi háza!
Ha nem adja a gazdája,
Hát én akkor is elveszem,
Pénzessy Dömötör vagyok,
És mindig mindent megkapok!


Nr. 1. Dömötör dala

Én vagyok itt
A vagyon!
Ezért mindig minden úgy megy,
Ahogy akarom!
Ez a falu az enyém lesz,
Hiszi, nem hiszi,
Jól tudom, hogy a világot
Csak a pénz teszi!
A falut a kamatokkal
Kiszipolyozom,
Hogyha lázad,
Élni se hagyom!

Megveszem én a világot
Kilóra!
Enyém lesz majd minden ember
Adója!
Engem szolgál az ember
Fia
Lánya,
A történelmet csak a pénz
Csinálja!

Én vagyok itt
A zsozsó!
Ezért, amit én akarok,
Csak az lesz a jó!
Ez az ország az enyém lesz,
Hiszi, nem hiszi,
Jól tudom, hogy a világot
Csak a pénz teszi!
A pénz Mátyás királynál is
Nagyobb hatalom,
Holnaptól már
Én uralkodom!

Megveszem én a világot
Kilóra!
Enyém lesz majd minden ember
Adója!
Engem szolgál az ember
Fia
Lánya,
A történelmet csak a pénz
Csinálja!

Megveszem én a világot
Kilóra!
Enyém lesz majd minden ember
Adója!
Engem szolgál az ember
Fia
Lánya,
A történelmet csak a pénz
Csinálja!

Én vagyok itt
A Jani!
Mert egyedül csupán a pénz,
Ami valami!
Ez a világ az enyém lesz,
Hiszi, nem hiszi,
Jól tudom, hogy a világot
Csak a pénz teszi!
Nincs, és nem is lesz a pénznél
Nagyobb hatalom,
A világot
Zsebre rakom!

Megveszem én a világot
Kilóra!
Enyém lesz majd minden ember
Adója!
Engem szolgál az ember
Fia
Lánya,
A történelmet csak a pénz
Csinálja!


A világban pénz a lényeg,
És én a lényegért élek.

(Pénzt csörget.)

Micsoda szép melódia!
Ennél szebb nem is volt soha!

(Csörgeti.)

Az enyém lesz Jancsi háza!
Éppen Jancsi baktat erre,
Ideje beszélnem vele!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése