2011. július 20., szerda

Én bennszülött vagyok...

Én bennszülött vagyok…

Akkor is,

Ha Itt a lét fanyar;

Álmom, reményem mind, mind, mind

Magyar…

———-

Én itthon szeretek…

Akkor is,

Ha másutt flancosabb,

A lelkem itthon lehet

Boldogabb.

——–

Anyám még így nevelt;

Akkor is,

Ha másutt más ragyog;

Itt élek, és a Múlttal

Egy vagyok.

——

Én bennszülött vagyok…

Az én világom örökké

Magyar,

E föld éltet,

S egyszer majd

Eltakar.

——–

Imádkozni,

Dalolni

Sírni kell;

S az emlék is

Magyarul énekel.

——-

Nem érdekel, ha más

A hazai

Hangszer helyett az

Idegen húrt

Reszeli;

És haladásnak képzeli.

——-

Én bennszülött vagyok;

Magyarul élek,

Halok.

——-

Kifakul a rét,

Keserű

Deja vu

Csóválja komor fejét;

Megszokott rossz álruháját

A vén silány fölveszi

S magát modernként

Ünnepelteti.

——-

Én bennszülött vagyok;

Magyarul szólok,

Vagy hallgatok.

———

Tévé recseg,

Felszín fecseg;

Piac-érték,

Szűken mérték,

Nézegessék, Önök kérték;

Család? Haza? Túlhaladott,

Új kalapot

Globalizált isten adott.

——–

Én bennszülött vagyok,

Sziréndalra

Nem sokat adok.

——-

Konzervatív vagyok,

Amikor minden cinikus ovális vigyor is

Liberális;

Szavakban legalábbis.

—-

Én bennszülött vagyok;

Vén idealista,

Nem alkudhatok.

——–

Mosógépzörej rossz fülekbe mászik,

Számos éretlen

Koravénnek látszik;

És virtuális vadkan

Dagonyázik.

——–

Én bennszülött vagyok;

S látom, hogy a Lét

Zavartan

Dadog.

——–

A dilettáns a Törvényt magyarázza,

A butaság

Önmagát

Koronázza;

A csiricsáré

Perspektívát

Koptat;

S a szikkadt elme

Fáradt bölcset

Oktat.

——–

Bennszülött vagyok,

Mindenből

Valóságost

Kapok.

——-

Terjed az ál,

A pszeudo,

A talmi;

S a vagyon azt hiszi,

Nem fog

Meghalni.

——-

Én bennszülött vagyok

Élni

Hétköznapi békében

Akarok.

——–

Ha végre béke

Rezdül;

Nem közvetetten,

Másokon keresztül,

De valóságosan;

És nincs megalkuvás,

A hamis történelem:

Árulás.

——–

Romanizál,

Globalizál

Sodor a Semmi árja,

Közeleg már

A Daráló

Szája;

Más nem állítja meg:

Csak szilárdan

Összekulcsolt

Kezek.

——-

Én bennszülött vagyok…

Akkor is,

Ha Itt a lét fanyar;

Álmom, reményem mind, mind, mind

Magyar…

——–

Bennszülött vagyok,

S maradok,

Míg a föld el nem takar:

Magyar.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése