2014. február 19., szerda

Nem szoktam feladni

Nem szoktam feladni,
Én ilyen vagyok,
Akármilyen gyilkos, sivár
Felhő gomolyog.
——
Ugocsa bizony non,
Eb ura fakó;
Tovább élek akkor is, ha
Halni volna jó.
—-
Véges minden harsány,
Silány széria,
Kotkodácsoljon az ördög,
Vagy a média.
—-
Erőlködjön hitvány,
Lomha túlerő,
Élten túl vagy élten innen
Isten a nyerő.
Nem szoktam feladni,
Én ilyen vagyok;
Legfeljebb egyszer a végén
Beleszakadok.
—-
Harsány hazugságnak
Csattog a foga,
Égig bűzlik álszent boncok
Rossz hónaljszaga.
—-
Nagyszájú bohócok,
Eb ura fakó,
Túldíszített ál-igazság
Olcsón eladó.
—-
Hasztalan a holdfény,
Meg a Nap heve;
Szintetikus becsületnek
Hosszú a leve.
—-
Fel kellene adni,
Susognak a fák,
Jobb a nemlét óceánja,
Mint ez a világ…
—-
Ésszerűbb feladni,
Mégse tehetem,
Amíg élek, a túlerőt
Addig hergelem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése