2013. június 11., kedd

Csizmás Kandúr

A darab a Hahota számára készült, nagyon kevés idő jutott rá. Tegnap éjjel fejeztem be.
Részlet:
——–
Nr. 6. Tutyimamusz mester dala

Én vagyok a vén cipész,
Varrok szegelek,
Szépen és gyorsan dolgozom,
Tudja minden
Felnőtt és gyerek!

Ha egerek nem volnának
Milliomos lennék,
A cipész jövedelemből
Cipőgyárat vennék!
Jaj, szegény Tutyimamusz,
Jaj, jaj, jaj,
Sose érhet véget a nagy egérbaj!
Meg patkánybaj!
Jaj, jaj, jaj!

Én vagyok a vén cipész,
Sokat dolgozok,
Ennek ellenére mégis
Előbb-utóbb
Éhkoppra jutok!

Ha egerek nem volnának
Milliomos lennék,
A cipész jövedelemből
Cipőgyárat vennék!
Jaj, szegény Tutyimamusz,
Jaj, jaj, jaj,
Sose érhet véget a nagy egérbaj!
Meg patkánybaj!
Jaj, jaj, jaj!

Ha egerek nem volnának
Milliomos lennék,
A cipész jövedelemből
Cipőgyárat vennék!
Jaj, szegény Tutyimamusz,
Jaj, jaj, jaj,
Sose érhet véget a nagy egérbaj!
Meg patkánybaj!
Jaj, jaj, jaj!

Szegény vén suszter vagyok,
Sokat szenvedek,
Patkányok, egerek miatt
Soha-soha
Nem pihenhetek!

Ha egerek nem volnának
Milliomos lennék,
A cipész jövedelemből
Cipőgyárat vennék!
Jaj, szegény Tutyimamusz,
Jaj, jaj, jaj,
Sose érhet véget a nagy egérbaj!
Meg patkánybaj!
Jaj, jaj, jaj!


TUTYIMAMUSZ:

(Hallgatózik.)

Megint rágnak a padláson!
Patkány van ott, tizenhárom,
Meg tömérdek egércsalád!
Felfal egyszer a sok galád!

(Kopogtatnak.)

Már az ajtómon kopognak?
Hát most már élni se hagynak?

(Seprűnyelet vesz elő.)

Gyere, te álnok kopogó,
Most agyoncsaplak, cincogó!

(Felemeli a seprűnyelet, is kirántja az ajtót.)

Gyere, lator!

(Belép Marci és Csizmás Kandúr.)


  1. Jelenet
Tutyimamusz, Marci, Csizmás Kandúr

TUTYIMAMUSZ:
Agyonverlek!

(Lendíti a seprűnyelet, aztán megáll.)

Hát ti nem vagytok egerek?

CSIZMÁS KANDÚR:
Mester uram, mi aztán nem,
A legkisebb mértékben sem.

MARCI:
A cipész urat keressük.

TUTYIMAMUSZ:
Akkor beljebb kerüljenek!

MARCI:
Mester úr, nincs semmi pénzünk…

TUTYIMAMUSZ:
Ha nincs pénzük, akkor mars ki!
Nem vagyok én Róbert bácsi!

MARCI:
Mester úr, én úgy gondolom…

TUTYIMAMUSZ:
Tűnjetek el, én azt mondom!

MARCI:
De mester úr!

TUTYIMAMUSZ:
Éhenkórász!
Hordd el magad, mert rosszul jársz!

(Lengeti a seprűt.)

CSIZMÁS KANDÚR:

(Félre Marcihoz):

Gazdám, hagyd, hogy én beszéljek!

MARCI:

(Félre Csizmás Kandúrhoz):

Beszélhetsz, ez úgysem ért meg!

CSIZMÁS KANDÚR:
Mester úr, én attól tartok,
Hogy bennünket félreértett.

TUTYIMAMUSZ:
Nem hiszem.

CSIZMÁS KANDÚR:
Nem az a lényeg,
Hogy sok pénzt akarunk kérni.

TUTYIMAMUSZ:

(Meglepődik.)

Micsoda? Pénzt kérni? Tőlem?

CSIZMÁS KANDÚR:
Olcsók vagyunk, mester uram,
S önhöz azért kopogtattunk,
Mert akciósan dolgozunk,
Még két napig.

TUTYIMAMUSZ:
Akciósan?

CSIZMÁS KANDÚR:
Csaknem ingyen.
Gyorsan és tisztán dolgozunk,
Korrekt garanciát adunk.

TUTYIMAMUSZ:
De miféle vállalkozás?

CSIZMÁS KANDÚR:
Gyors és pontos patkányirtás,
Egérirtás.

TUTYIMAMUSZ:
Hogy? Micsoda?

CSIZMÁS KANDÚR:
Uram, ez ma már nem csoda,
Van rá tisztes garancia.

TUTYIMAMUSZ:
Ön patkányokat irtana?

CSIZMÁS KANDÚR:
Igen, mi ebben utazunk.
Kedvezményes ajánlatunk
Még két napig érvényben van.

TUTYIMAMUSZ:

(Leteszi a seprűt.)

Nekem alig van készpénzem.

CSIZMÁS KANDÚR:
Azon segíthetünk, kérem,
Ön másképpen is fizethet.

TUTYIMAMUSZ:
Hogyan?

CSIZMÁS KANDÚR:
Apró részletekben,
Vagy esetleg természetben.

TUTYIMAMUSZ:
Természetben?

CSIZMÁS KANDÚR:
Azt is lehet!
Készít nekem egy tarisznyát,
Meg egy szép pár piros csizmát,
Ráadásul egy kalapot,
Széles karimájút, nagyot,
És némi élelmet kapunk,
Minden rágcsálót kiirtunk!

TUTYIMAMUSZ:
Önök az én embereim!
Az Isten küldte önöket,
Minél hamarabb kezdjék meg!
Én máris mértéket veszek
Az ön lábáról, jótevőm!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése