2011. október 7., péntek

Szőke nő zűrben az űrben - 131.

SZÁZHARMINCEGYEDIK RÉSZ

Íródott Nyuzga javaslatára

Karen nem értette. Tanácstalanul nézett körbe, a karjait is széttárta.

A két férfi összenézett.

- Ez vajon azt jelenti, amit én gondolok? – kérdezte csendesen Helmut.

- Fogalmunk sincs, mit gondolsz – felelte Ed Philips.

Karen a fejét csóválta.

- Admirális a hajónak! Mit jelent az, hogy korábban nem léteztek?

A könnyűcirkáló mintha csak az újabb kérdést várta volna.

„Hajó az admirálisnak! A világarchívum segítségével megkíséreltem ellenőrizni a hibernált személyek kilétét. Kénytelen voltam megállapítani, hogy a személyi lapjukon található adatok mind hamisak, nem stimmel sem a nevük, sem a születési idejük, sem a lakhelyük. Az összes adat hamisítvány, admirális.”

A szőke nő nem volt felkészülve erre az újabb meglepetésre. A többiek sem. Talán az egy Helmutot leszámítva; az ő arca kifejezéstelen volt.

Karen azonban igyekezett összeszedni magát. Belül valahol egy hang azt dobolta a fülébe, hogy figyeljen az új információra, mert nagyon fontos dolgot tudott meg.

Fontos? Miért fontos?

- Talán érthető – vetette közbe Ed Philips. – Valószínűleg újabb ostoba példa a titkosság túlhajszolására.

Karen határozottan megrázta a fejét, elsőre teljesen elvetette volt rabszolgatartója ötletét. Biztos volt benne, hogy nem erről van szó.

Mondani egészen mást mondott:

- Ezt könnyen ellenőrizhetjük!

- Hogyan? – kérdezett vissza Ed.

Karen nem válaszolt.

- Admirális a hajónak! Mi a helyzet azzal a nyolc személlyel, akik nem voltak a szövetségi haderő tagjai?

„Hajó az admirálisnak! Az ő adataik is hiányoznak. Ezek egyébként részben tisztviselők, részben politikusok. Mindannyian civilek. Az eset teljességgel értelmetlen és érthetetlen. Megkíséreltem a földi DNS-adatbank segítségével megkeresni őket, de kudarcot vallottam. Sőt, lehetetlen eredményre jutottam.”

Karen torka kiszáradt. Lehetetlen eredményre?

- Admirális a hajónak! Mit nevezel lehetetlen eredménynek?

„Hajó az admirálisnak! Megkíséreltem felkutatni a rokonságukat. A leszármazottak kutatása semmiféle eredményre nem vezetett. Emiatt megkíséreltem felhasználni a felmenők kutatására létrehozott programot, ami illegálisan van a birtokomban; és illegálisan van Kína birtokában. A tájékoztatója szerint 87 százalékos valószínűséggel képes tisztázni bárkinek a felmenőit. Williams admirális adatait futtattam, és igen meglepő adatot kaptam: Williams admirális ükanyja a Holdról való elindulásomkor tizenegy esztendős volt.”

Karen tátott szájjal hallgatott.

- Mondtam – morogta Helmut.

- Mint mondtál?

- Szerintem időutasok.

Folytatása következik.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése