2011. január 29., szombat

Rigmus a betegágyból előbújva

Csütörtökön rosszul lettem

Bent az iskolába’,

Leültem és kapaszkodtam

Az asztal sarkába.

—–

Csodálkozva méregettek

Szegény tanítványok,

Hogy szokásom ellenére

Most nem szaladgálok.

—-

Négy órát így valahogyan

Végigtanítottam,

De aztán az ötödiken

Végleg padlót fogtam…

—–

Volt szaladás,

Puff, dirr-durr,

Rosszul lett a tanár úr…

——–

Hiába nagy a termetem;

Egy apróság bánt el velem,

Nem Árgyélus,

Csak egy vírus.

——

Feküdtem, mint a lőtt kutya…

Átölelt a kis házikó,

S körülöttem sürgölődött

Drága Anikó.

—–

Betegágyból előbújva

Hideg a világ,

Havat esznek, ködöt isznak

Csupasz körtefák.

——

Betegágyból előbújva

Varázslat a tűz,

Kézdermesztő nyegle fagyot

Mosollyal elűz.

——

Betegágyból előbújva

Didereg a kéz,

Az étvágy hatalmas

A diéta csenevész.

——–

Betegágyból előbújva

Simogat a szél,

Érzék lép ki a homályból,

S a vágy újra él.

——

Betegágyból előbújva

Itt van Anikó,

S jobban látszik, mint a múltkor,

Hogy: itt élni jó…

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése