2015. augusztus 9., vasárnap

A suszter manói

A Hahota számára írom. Részlet belőle:

„ 1. Jelenet
Samu, Amália

SAMU:
Nagy szerencse ért ma, asszony!
A vevő éppen fizetett,
Ebből két bőrt is vehetek!
Máris a bőröshöz megyek!

(El.)


  1. Jelenet
Amália egyedül

AMÁLIA:
Az én Samum tán megveszett?
Ugyan, most mi történhetett?

Nr. 3 Amália dala

Az uram nyimnyám
Vén suszter,
Egy rossz tutyimutyi ember,
Sose teszi,
Amit kell,
Állandóan felesel,
Nézze meg
Az ember!

Én vagyok Amália,
A szegény Amália,
Nem igaz a pletyka,
Hazudik a szóbeszéd,
Nem hárpia,
Nem hárpia,
A szegény
Amália!

Uram ügyetlen
Vén suszter,
Veszekednem de sokat kell,
Sose teszi,
Ami jó
Szerencsétlen széltoló,
Vén buta
Naplopó!

Én vagyok Amália,
A szegény Amália,
Nem igaz a pletyka,
Hazudik a szóbeszéd,
Nem hárpia,
Nem hárpia,
A szegény
Amália!

Én vagyok Amália,
A szegény Amália,
Nem igaz a pletyka,
Hazudik a szóbeszéd,
Nem hárpia,
Nem hárpia,
A szegény
Amália!


AMÁLIA:
Elég zsémbes vagyok éppen,
De hárpia? Semmiképpen!

(Belép Samu.)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése