2016. szeptember 27., kedd

A Nap ugyanúgy ragyog - LXX.




HETVENEDIK RÉSZ

Vérszomjasan rontottak elő a bokrok közül, hátracsapott fülekkel, hörögve, morogva, kaffogva, vicsorítva, mint vérre ácsingózó alvilági kutyadémonok. Rettenetesen megtermett, ocsmány ábrázatú, nagy randa dög valamennyi.

Dühödten megálltam, és gyilkolásra készen feszítettem meg minden hatalmamat. Kétségbeesetten idéztem tanúnak minden korok létező és nem létező, már letűnt és még ezután eljövendő istenségeit. Miért én legyek jó, amikor minden ki gonoszságra tör? Miért én legyek becsületes, amikor a becsület folyvást a gonoszság peremvidékén balekoskodik? Ilyen gondolatok cikáztak a fejemben, hiszen ez már Szélfarkas korszaka volt. ez a világ olyan perceket csiholt ki magából, amikor még a legszeretőbb szemet is gyakran homályosította el a gyűlölet.

Összeszorított fogakkal néztem a felém rohanó dühödt ebeket. Nyomukban már az első emberek is kibukkantak a bokrok mögül. Kétségbeesetten engedtem el Holdsarló kezét.

-         Fuss, ahogy a lábad bírja! – ordítottam rá, és talán még taszítottam is egyet rajta. Annyira kívántam, hogy ne kerülhessen a kezeik közé…

Holdsarló futásnak eredt, én pedig gyilkoló elszántsággal fordultam szembe az üldözőkkel. Ezt látván Holdsarló is megtorpant. Az én kedvesemtől nagyon távol állt, hogy életet vásároljon a más szenvedésén. Beletörődtem. Úgysem volt már idő semmire.

Az élen csörtető molosszus csaknem kőhajításnyira megelőzte társait, és máris utolért bennünket. Eredetileg rám rontott volna, de a tekintetem nem sok jót ígért, ezért az eb fékezett, nagy ívben kikerült, és máris Holdsarló felé vetette magát. A könnyebbik áldozatot kereste.

A kutya ugrott, én pedig összpontosítottam. Az állat szép ívű ugrása megtört, feje hátrabicsaklott, és a kutya törött nyakkal zuhant Holdsarló lábai elé.

Vörös ködöt vont szemem elé a gyilkolás tébolya. Nem tudtam abbahagyni. A második ebet rohanás közben pusztítottam el, a harmadik a torkomnak ugrott volna, és rám lehelte ki páráját. A többi ösztönös, állati rémülettel torpant meg.

Szűkölve hátráltak, farkukat behúzták, sunyi pillantásokat vetettek felénk, de eszük ágában sem volt már támadni. Tudtam: nincs olyan hatalom, amely ezeket az ebeket újra támadásra tudná bírni.

A kutyák fedezékében földbe gyökerezett lábbal álltak az emberek is. A megtermett Drákónt felismertem, és örömmel nyugtáztam, hogy együgyű ábrázatára bárgyú mosolyban ül ki a buta emberek habozó tanácstalansága. Megkönnyebbültem.

Ekkor láttam meg Szélfarkast. Arisztonikosz gőgös maszkjában ballagott elő két-három ember kíséretében. Arcán inkább bosszúság, mint gyűlölet. Nyugodtan felénk indult, mire Holdsarló belém kapaszkodott. A bátyám emberei nem mozdultak. Szélfarkas nyolc-tízlépésnyire tőlünk megállt.

Folytatása következik.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése