2021. augusztus 8., vasárnap

Költészetem





Költészetem - magam vagyok;

A Lelkemből 

Lelket adok.


A Líra

Maga az Öröm;

A szamárlétrát kerülöm.


Költészetben nem öregszem,

Titulusra - nem törekszem.


Nem hatalom,

Nem hivatal;

Az olvasson - aki 

Akar.


Esztétikám - magam vagyok;

Nem alkuszon,

Nem nyomulok.


A Líra nem idegméreg;

Erkölcs nélkül nincs Költészet.


Verseimet mélyen élem,

Ők a saját szívverésem.


Csak a Tiszta Szó a Mérték;

A Magyarság - Alapérték.


Magyarságom - magam vagyok;

Míg élek,

Magyar maradok.


A régi sírvavigadás 

Helyett most kell - valami más:


Régi érzés, új Tartalom,

Régi Hittel, de új nyomon;


Nem búsongva énekelni -

Mindent újra kell szentelni.


Ha sok kis Hazaszeretet

Összefog a világ felett,


A harsány háttérhatalom

Nem lesz - csak történelmi lom,


És szolgája, a csőcselék,

Észreveszi, hogy kék az Ég...


Poétikám - magam vagyok;

Affektálásra nem adok.


Öncélú szó-játszadozás,

Hosszas, bamba felsorolás


Sohasem lesz a kenyerem,

Forma,

Tartalom - egy nekem.


Nem kell keresetlen, bandzsa,

Központozatlan halandzsa,


S nem a költészet-hivatal

Dönti el, hogy mit ér a Dal...


Semmit el nem veszek,

Adok...

Költészetem - magam vagyok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése