2014. március 29., szombat

A Költő felelőssége

Én nem kerülhetem meg.
—-
Nem fordulhatok sohasem
Jobbra-balra,
Félre,
Mintha a régóta halott
Ma is vígan élne.
—–
Nem hihetem, hogy a hordón
Isten szónokolna,
Mintha a rossz pénzuralom
Szent Szabadság volna.
——
Én nem kerülhetem meg,
Nem nézhetem el,
És nem tehetek úgy, mint a vakok;
Én nem hazudhatok.
—–
Az igazság nem változik naponta,
Mert valaki megmondta,
Ami ma rút,
Az holnap se csodás;
A költészetben nincs megalkuvás.
——
A líra sose bandzsa,
Nem eszköze a nyegle,
Rossz halandzsa.
A nyelv a költészet hazája,
Bokra,
Belőle készül csokra,
Nem cibálja
Apró darabokra.
—-
Nem vegzálja,
Nem csócsálja,
Méltóságosan
Használja.
—-
A líra nem olcsó játék;
A költészet
Szent
Ajándék.
—-
A megélhetési költő
Bármit megtehet,
Amit nekem nem lehet.
—–
Mivel versezetet ehet,
A versével bármit tehet.
—-
Kocsmázhat
Vagy öltönyködhet,
Versében bármit megtehet,
Én nem tehetem.
—–
A pártköltő
Csak mekeg,
Meg makog,
Én nem hazudhatok.
—-
Én nem kerülhetem meg,
Nem lódíthatok,
Hátat soha
Nem fordíthatok.
—–
A líra frontvonala érdes,
S a Költő mindig
Önkéntes.
—–
Az Idő rohan,
Az Élet suhan,
S a Kánaán még nagyon messze van.
—–
Díjak,
Meg poros szóviccek helyett
Csodát csupán
A Szeretet tehet.
—-
S a tüzes ló az ég alatt,
Ami a hegyre felszalad
Tövises úton is:
A szabad akarat.
—-
Aki jobb nálam,
Perdüljön az élre,
Aki meg fél,
Nyugodtan álljon félre.
—–
Én nem tágíthatok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése