2024. június 20., csütörtök

Hogyan lettem olvasóvá?








Régi első olvasmányom...
Most is magam előtt látom,

Ahogy egy szép régi nyáron
Hasalok a pinceháton,

És ott hangosan olvasok.
A könyv - az Egri csillagok.

Kicsi szőke kölyök voltam,
Örültem, hogy olvashattam.

Olvasni akkor lett édes,
Akkor lettem betűéhes.

Izgalmas ostromrészletek
"Mit olvas itt ez a gyerek?"

A járókelők megláttak,
S ahogy hallottak, megálltak.

Nem vettem őket észre én,
Nagyon lefoglalt a regény.

Anyám, apám is kiálltak,
Talán kicsit fel is vágtak.

A pinceháton, legfelül,
Olvastam rendületlenül.

Küzdött Dobó, s az egriek,
Nap sütött a fejem felett.

Évek telnek, a Föld forog;
Ma már magamban olvasok.

A Nap is másképpen ragyog,
Szőke kisfiú sem vagyok.

Már hatvan fölött ballagok,
De ma is olvasó vagyok.

Ma is magam előtt látom:
Kisfiú a pinceháton.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése