2023. április 9., vasárnap

Régi szép húsvéti napok




Régi szép húsvéti napok

Emléke a Múltban vacog.


Tavaszillat.

Napfény lebben.

Jácint nyílik a kiskertben.


Bokrok alja kincset terem;

S én boldogan keresgetem


A kis piros tojásokat,

Töltögetem a kosarat...


Régi szép húsvéti napok...

Csak a süket Idő kopog...


Másnap, mint a többi gyerek,

Én is locsolkodni megyek.


Ragyogó húsvéti házak...

Sehol még bamba ivászat,


Piros tojás, sütemények,

Kacagás, húsvéti ének...


Régi szép húsvéti napok...

Nosztalgia gyomra korog...


Másik évben korán keltem,

S a templomban szenteltettem


A kis húsvéti lakomát,

A kalácsot, tojást, tormát


Meg a jó finom főtt sonkát,

S reggelihez ült a család...


Régi szép húsvéti napok...

Igazi szent Tavasz ragyog,


Lugasban madár csicsereg,

Viháncol a remény-sereg...


Rám gyermekkor-páncél terült,

Minden biztonságosnak tűnt...


Idő héján por kucorog...

Régi szép húsvéti napok...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése